0

0,00 zł

razem: 0,00 zł
z VAT
Przejdź do koszyka
Koszyk
Konto

USZKODZONY BAGAŻ ???

Kto jest winny?

USZKODZONY BAGAŻ ???

Kto jest winny?

Niemiła niespodzianka

Wracasz z wakacji i po pojawieniu się Twojej walizki na taśmie z bagażami, doznajesz szoku. Walizka jest uszkodzona, wgnieciona, lub ma oderwane koło! Nie trać głowy, wszystko można rozwiązać, doradzimy Ci, jak to zrobić.

Linie lotnicze odpowiadają za Twój bagaż przez całą podróż!

Winne są bezdyskusyjnie linie lotnicze. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia bagażu podczas podróży samolotem, masz prawo do żądania naprawy lub wymiany na nową walizkę (jeżeli nie można naprawić szkody). Nie martw się, linie lotnicze są ubezpieczone na wypadek takich sytuacji. Twoja walizka będzie naprawiona lub wymieniona z ubezpieczenia i wszyscy będą zadowoleni.

Nie wiń producenta walizki

Producent walizki nie może odpowiadać za zachowanie pracowników na lotniskach. Niektórzy z nich zachowują się wbrew procedurom. Za walizkę powinien odpowiadać ten, kto ją uszkodził. Nie warto zgłaszać reklamacji walizki w związku z uszkodzeniami powstałymi podczas transportu. Takie reklamacje nie będą uznawane.

Nie ulegaj liniom lotniczym, broń swoich praw

1) Jak najszybciej zabierz walizkę z taśmy bagażowej i zlokalizuj uszkodzenie, skontaktuj się z obsługą DZIAŁU REKLAMACJI/BAGGAGE CLAIMS (w hali przylotów, blisko taśm bagażowych).

Nie odkładaj tego na później, zgłoś uszkodzenie bagażu od razu po przylocie do swojego przewoźnika. Nie możesz pójść do domu, później się rozmyślić i zgłaszać roszczenia.

2) Dokładnie opisz uszkodzenie bagażu - spisz protokół.

3) Podaj cenę, za jaką kupiłeś walizkę, albo miejsce jej zakupu.

4) Bądź miły i grzeczny dla pracownika działu reklamacji, teraz jesteś zdany na jego pomoc. Zadaniem pracownika jest ustalenie, czy walizka będzie naprawiana, czy wymieniona na nową. Powinno to potrwać około 15 minut.

5) Po spisaniu protokołu, ustalisz z pracownikiem obsługi miejsce odbioru walizki (kurierem z domu, z pracy lub z innego wyznaczonego miejsca) Kiedy spokojnie rozpakujesz swój bagaż, przewoźnik odbierze uszkodzoną walizkę do naprawy.

6) Po naprawie, przewoźnik dostarczy Ci walizkę.

7) Jeśli okaże się, że walizka nie może być naprawiona, linie lotnicze kupują nową walizkę w tej samej kategorii cenowej.

8) Taką samą procedurę stosuje się w przypadku zaginięcia bagażu. Wtedy również należy się zgłosić do strefy ODBIORU BAGAŻU/BAGGAGE CLAIMS..

Podsumowując

Linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za bagaż podczas całego transportu. Niestety, zarówno pracownicy linii lotniczych, jak i lotniska mogą popełnić błąd i uszkodzić bagaż. Na szczęście każdy błąd można naprawić, trzeba tylko pamiętać o jego szybkim zgłoszeniu po przylocie.

Na tym nagraniu, zamieszczonym na YouTube widać jak traktuje się bagaż na lotniskach. Nic więc dziwnego, że walizki ulegają uszkodzeniom. Uwaga, film zawiera DRASTYCZNE SCENY!


František Černý

Autor artykułu:
František Černý
Szef firmy Vaše DEDRA s.r.o.
Opublikowano:
25.08.2016

Prześlij dalej...

2

Komentarze do artykułu (2)

Žemličková Lucie
28.08.2016 w 14:58
děkuju, to se může hodit!!!
Dana Kubalová
26.08.2016 w 11:31
Dobrý den pane Františku - skvělý článek, video - no fuj, až mi naskočila husina.